Analiza Media Group: Pandemia a oglądalność kanałów dziecięcych

Pandemia zmieniła nasz model konsumpcji mediów. Dotyczy to szczególnie dzieci, które w tym czasie znacznie więcej czasu spędzają przed telewizorem. Zjawisko to zostało szczegółowo opisane w analizie przygotowanej przez dom mediowy Media Group.

Analizie został poddany okres od momentu zamknięcia szkół w związku z pandemią do końca maja bieżącego roku. Porównując oglądalność z analogicznymi okresami z dwóch poprzednich lat dostrzeżono, że obecnie panujące okoliczności wpłynęły na zwiększenie czasu spędzanego przez dzieci przed telewizorem aż o niemal 20%.

Zamknięcie przedszkoli i szkół wywołało również inny ciekawy efekt – została zatarta różnica pomiędzy intensywnością oglądania telewizji przez dzieci w dni robocze i weekendy.

– Równocześnie pandemia wpłynęła znacznie na zredukowanie intensywności kampanii reklamowych w kanałach dziecięcych. W porównaniu z ubiegłym rokiem były one odpowiednio o 41% mniej intensywne w kwietniu i o 32% w maju – mówi Krzysztof Pełka, Strategy Director w domu mediowym Media Group.

Pełna treść analizy została udostępniona w raporcie, który można bezpośrednio pobrać z TEJ STRONY (plik PDF).